ค้นคว้า

Abstract This study aims to gain insight in the relationship between principals’ leadership styles and the configuration of different HR practices for new teachers in primary education. Besides the longstanding interest in educational leadership as a key element in teacher and student performance, there is a growing interest in strategic human resource management (SHRM) in the educational sector. However, few educational studies link educational leadership to SHRM. In particular, this study examines the relationship between principals’ instructional and transformational leadership style and principals’ strategic and HR orientation in configuring HR practices for new teachers. Data were gathered using a mixed methods approach, including interviews with 75 principals as well as an online survey of 1058 teachers in Flemish primary education. Qualitative interview data were transformed and analysed together with the quantitative survey data using logistic regression and ANOVA analyses. The results indicate that both instructional and transformational leadership is associated with the strategic orientation of principals. The HR orientation, on the other hand, is not reflected in the principals’ leadership style. Recommendations for further research in this area are discussed. Keywords: Human resource management, New teachers, Instructional leadership, Transformational leadership

บทคัดย่อการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทำความเข้าใจเกี่ยวกับความสัมพันธ์ระหว่างรูปแบบการเป็นผู้นำของผู้บริหารและการกำหนดรูปแบบการปฏิบัติงานด้านทรัพยากรบุคคลที่แตกต่างกันสำหรับครูผู้สอนระดับประถมศึกษารายใหม่ นอกเหนือจากความสนใจในความเป็นผู้นำทางการศึกษาเป็นส่วนสำคัญในการปฏิบัติงานของครูและนักเรียนแล้วยังมีความสนใจในการบริหารทรัพยากรมนุษย์เชิงยุทธศาสตร์ (SHRM) ในภาคการศึกษา อย่างไรก็ตามการศึกษาการศึกษาไม่กี่เชื่อมโยงความเป็นผู้นำด้านการศึกษากับ SHRM โดยเฉพาะอย่างยิ่งการศึกษานี้จะตรวจสอบความสัมพันธ์ระหว่างรูปแบบการสอนการเรียนการสอนและการเปลี่ยนแปลงของผู้บริหารและการวางแนวกลยุทธ์และทรัพยากรบุคคลของผู้บริหารในการกำหนดค่าการปฏิบัติงานด้านทรัพยากรบุคคลสำหรับครูผู้สอนรายใหม่ รวบรวมข้อมูลโดยใช้วิธีการแบบผสมผสานรวมทั้งการสัมภาษณ์ผู้บริหาร 75 คนรวมทั้งการสำรวจออนไลน์ของครู 1058 คนในโรงเรียนประถมศึกษาเฟลมิช ข้อมูลการสัมภาษณ์เชิงคุณภาพถูกแปลงและวิเคราะห์ร่วมกับข้อมูลการสำรวจเชิงปริมาณโดยใช้การวิเคราะห์ถดถอยโลจิสติกและการวิเคราะห์ ANOVA ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าการเป็นผู้นำในการเรียนการสอนและการเปลี่ยนแปลงมีความสัมพันธ์กับทิศทางเชิงกลยุทธ์ของผู้บริหาร การวางแนวงานบุคคลในทางกลับกันไม่ได้สะท้อนให้เห็นในรูปแบบการเป็นผู้นำของผู้บริหาร ข้อเสนอแนะสำหรับการวิจัยเพิ่มเติมในพื้นที่นี้จะกล่าวถึง คำสำคัญ: การจัดการทรัพยากรมนุษย์ครูใหม่ความเป็นผู้นำในการเรียนการสอนความเป็นผู้นำในการเปลี่ยนแปลง

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้